REGULAMIN
NAJMU APARTAMENTÓW TOO-GOOD
Postanowienia ogólne.
- Niniejszy regulamin określa warunki najmu krótkoterminowego apartamentów TOO-GOOD.
- Niniejszy regulamin stanowi integralną część umowy krótkoterminowego najmu apartamentów zawieraną przez Klienta z TOO- GOOD.
- Definicje pojęć użytych w niniejszym regulaminie:
- Apartament – umeblowane i wyposażone pomieszczenie mieszkalne położone w nieruchomości dysponowanej przez TOO-GOOD w Krakowie przy ul. Jana nr 18, które stanowi przedmiot rezerwacji lub najmu.
- TOO-GOOD – TOO-GOOD Spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Świętego Jana 18/U4, 31-018 Kraków, KRS: 0000542925, NIP: 6762484778, REGON: 360773619, uprawniona do wynajmowania Apartamentów.
- Cena najmu – kwota stanowiąca iloczyn dziennej stawki za najem Apartamentu TOO-GOOD określonej w cenniku oraz liczby dni Najmu. Cena zawiera opłatę lokalną. Dowodem dokonania zapłaty przez Klienta Ceny najmu jest potwierdzenie przelewu, potwierdzenie zapłaty z terminala do kart płatniczych, paragon bądź faktura.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub osoba prawna w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks Cywilny (tj. z dnia 17 grudnia 2013 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 121 z późn. zm.).
- Najem – stosunek najmu pomiędzy TOO-GOOD, a Klientem, na podstawie którego TOO-GOOD oddaje w najem Klientowi Apartament na warunkach Rezerwacji. Najem ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Klienta.
Przedmiot umowy.
- Umowa krótkoterminowego najmu Apartamentów zawarta pomiędzy TOO-GOOD, a Klientem stanowi umowę najmu w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a TOO-GOOD świadczy na rzecz Klientów usługi wynajmu lokali krótkotrwałego zakwaterowania (PKWiU o symbolu 55.20).
- Do umowy najmu krótkoterminowego Apartamentów nie znajdują zastosowania przepisy ustawy z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tj. z dnia 6 grudnia 2013 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 150 z późn. zm.).
- Umowa krótkoterminowego najmu pomieszczeń obejmuje wyłącznie najem Apartamentu. TOO-GOOD nie świadczy na rzecz Klienta żadnych dodatkowych usług.
W szczególności TOO-GOOD nie świadczy na rzecz Najemcy usług turystycznych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych (tj. z dnia 10 stycznia 2014 roku, Dz.U. z 2014 r. poz. 196 z późn. zm.).
Zasady najmu Apartamentów TOO-GOOD.
- Przyjazd Klienta powinien nastąpić w godzinach uprzednio ustalonych z przedstawicielem TOO-GOOD. Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować TOO-GOOD o braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę.
- TOO-GOOD nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za ewentualne opóźnienia w wydaniu obiektu spowodowane brakiem właściwego zawiadomienia o godzinie przyjazdu.
- Wydanie Apartamentu następuje na podstawie okazanego przedstawicielowi TOO-GOOD dowodu tożsamości i po wypełnieniu i podpisaniu przez Klienta karty meldunkowej TOO-GOOD.
- Odbiór kluczy następuje bezpośrednio w obiekcie. W przypadku ich zagubienia bądź zniszczenia Klient zobowiązuje się uiścić dodatkową opłatę w wysokości 100 zł. Klient nie może wymieniać zamków w Apartamencie, ani samodzielnie dorabiać kluczy. Klient może otrzymać drugi komplet kluczy po zwróceniu się do TOO-GOOD ze stosownym wnioskiem.
- Przedstawiciel TOO-GOOD może odmówić wydania kluczy do Apartamentu osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających oraz zachowujących się agresywnie, stwarzających zagrożenie dla osób lub mienia, oraz gdy z okoliczności wynikać będzie możliwość naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego regulaminu.
- Cisza nocna obowiązuje od godziny 22:00 do godz. 6:00.
- Klient zobowiązany jest do zachowania zasad dobrego sąsiedztwa oraz poszanowania zasad współżycia społecznego. W obiektach, w których obowiązuje regulamin porządku domowego Klient zobowiązany jest do jego przestrzegania.
- Liczba osób mogących korzystać z Apartamentu jest ograniczona do podanej w opisie Apartamentu, zamieszczonym na stronie internetowej www.too-good.pl lub portalach ogłoszeniowych. Klient zobowiązany jest do poinformowania Wynajmującego o jakiejkolwiek zmianie liczby osób przebywających w Apartamencie.
- Osoby niezameldowane w Apartamencie mogą przebywać w nim od godziny 8:00 do godz. 22:00. Zabrania się organizacji głośnych i uciążliwych spotkań towarzyskich, prywatek lub imprez w lokalu.
- W Apartamencie oraz w części wspólnej budynku (klatki schodowe oraz korytarze) zabrania się palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
- Zabrania się wystawiania i przechowywania w części wspólnej budynku (klatki schodowe, korytarze, parapety okien) jakichkolwiek przedmiotów. Zakaz nie dotyczy stale użytkowanych wózków dziecięcych.
- Zabrania się spożywania alkoholu na części wspólnej budynku.
- Zabrania się grillowania na balkonach oraz na terenie budynku.
- Śmieci z Apartamentu powinny być wynoszone wyłącznie do pojemników znajdujących się w śmietniku.
- Niedopuszczalne jest wykonywanie przez Klientów czynności mogących spowodować zniszczenia części wspólnej budynku, jak i terenu przyległego (wyrzucanie przedmiotów przez okna, wysypywanie odpadów w miejscach do tego nieprzeznaczonych).
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w Apartamencie grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, które nie stanowią wyposażenia Apartamentu, ani nie zostały udostępnione Klientom do używania przez TOO-GOOD. Zakaz nie dotyczy ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych.
- Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody, gazu i urządzeń elektrycznych, dokładnego zamykania drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym opuszczaniu Apartamentu oraz starannego przechowywania kluczy bez dostępu do nich osób postronnych.
- Przebywanie zwierząt domowych w Apartamentach jest dozwolone po uprzednim uzyskaniu zgody przedstawiciela TOO-GOOD oraz pod warunkiem, że nie spowoduje to zagrożenia zdrowia ani życia mieszkańców, ani nie będzie zakłócać spokoju i porządku.
- Klient zobowiązany jest uzgodnić z przedstawicielem TOO-GOOD godzinę zwrotu Apartamentu. Po zakończeniu najmu Klient zobowiązany jest zwrócić przedstawicielowi TOO-GOOD klucze.
Prawa i Obowiązki. Odpowiedzialność Klienta.
- Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność finansową za wszelkie uszkodzenia i zniszczenia w budynku, w którym znajduje się Apartament, w samym Apartamencie oraz w jego wyposażeniu powstałe z jego winy lub osób go odwiedzających w okresie trwania najmu.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania przedstawiciela TOO-GOOD o szkodach, o których mowa w pkt. 1, o wszelkich zdarzeniach, które mogą narazić go lub jakąkolwiek inna osobę na szkodę, jak również o wszelkich roszczeniach osób trzecich w związku z takimi szkodami, w tym właścicieli mieszkań sąsiadujących z Apartamentem.
- Klient zobowiązany jest do niezwłocznego pokrycia kosztów wyrządzonej szkody.
- W przypadku, gdy Klient nie pokryje kosztów wyrządzonej szkody lub pokryje je jedynie w części TOO-GOOD może dochodzić odszkodowania od Klienta na zasadach ogólnych. TOO-GOOD zastrzega sobie również prawo obciążenia karty kredytowej Klienta za wyrządzone szkody.
- Klient nie może oddawać w podnajem Apartamentów bez zgody TOO-GOOD oraz przekazywać ich osobom trzecim.
- Zabronione jest również prowadzenie w Apartamencie jakiejkolwiek działalności gospodarczej, w tym zarobkowej, zwłaszcza związanej z przyjmowaniem klientów.
- Klient nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody TOO-GOOD dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w Apartamencie. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować przedstawiciela TOO-GOOD. Klientowi nie przysługuje prawo żądania od TOO-GOOD zwrotu dokonywanych nakładów, chyba że strony inaczej postanowią na piśmie.
- Klient zobowiązany jest dbać o Apartament i dokonać jego zwrotu w stanie niepogorszonym, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia. W razie niedokonania zwrotu Apartamentu po zakończeniu najmu Klient zobowiązany jest uiszczać TOO-GOOD karę umowną w wysokości 800 zł, za każdą dobę bezumownego korzystania z Apartamentu po zakończeniu najmu.
Prawa i obowiązki. Odpowiedzialność TOO-GOOD.
- W przypadku siły wyższej tj. nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron, katastrof żywiołowych, strajków, działań wojennych lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację Najmu zgodnie z umową TOO-GOOD nie ponosi odpowiedzialności.
- W wyjątkowych sytuacjach Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zamiany Apartamentu na taki sam lub o wyższym standardzie, za tę samą lub niższą cenę.
- Apartament jest samodzielnym pomieszczeniem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie stosunku najmu. W związku z powyższym Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych do Apartamentów TOO-GOOD przez Klienta lub inne osoby korzystające z Apartamentów w szczególności nie ponosi odpowiedzialności, o której mowa w art. 846 – 852 Kodeksu cywilnego.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przejściowe niedogodności spowodowane np. czasowym brakiem wody, ogrzewania, prądu oraz za niedogodności spowodowane czasowymi wyłączeniami urządzeń związanymi z naprawą bądź konserwacją.
- Przedstawicielowi TOO-GOOD przysługuje prawo wstępu do Apartamentu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy niniejszego Regulaminu.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu TOO-GOOD upoważniony jest do rozwiązania umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym.
Dane osobowe.
- Dokonując rezerwacji Klient wyraża zgodę na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych TOO-GOOD. Dane te będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji Rezerwacji, ułatwienia dokonywania kolejnych Rezerwacji oraz w celach marketingowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 1997 roku o ochronie danych osobowych (tj. z dnia 26 czerwca 2014 r., Dz.U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.)
- Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji.
Postanowienia końcowe.
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Klientem, a TOO-GOOD jest prawo polskie.
- W przypadku Rezerwacji dokonanej przez osobę fizyczną ewentualne spory rozstrzygane będą przez właściwy rzeczowo Sąd powszechny, zaś w przypadku Rezerwacji dokonanej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub przez osoby prawne ewentualne spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby TOO-GOOD.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 14 marca 2015 roku.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej TOO-GOOD. Wszelkie zmiany jego treści będą dokonywane poprzez zamieszczenie ich na wskazanej stronie internetowej.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY I REKLAMACJE DOTYCZĄCE POBYTU W APARTAMENTACH TOO-GOOD W KRAKOWIE
1. Prawo odstąpienia od umowy
Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku świadczenia usług zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, jeżeli umowa przewiduje określony dzień lub okres świadczenia usługi. W związku z tym rezerwacje apartamentów Too-Good w Krakowie, dokonane na określony termin, nie podlegają prawu odstąpienia od umowy.
2. Reklamacje
Wszelkie reklamacje dotyczące pobytu w apartamentach należy zgłaszać w formie pisemnej na adres e-mail: hello@too-good.pl.
Reklamacje będą rozpatrywane w terminie do 14 dni od daty ich zgłoszenia.
Aby złożyć reklamację, należy podać:
• imię i nazwisko osoby rezerwującej,
• datę pobytu,
• opis zgłaszanych zastrzeżeń,
• ewentualne dowody (np. zdjęcia).
Too-Good dokłada wszelkich starań, aby zapewnić najwyższy standard usług, jednak w przypadku uzasadnionych reklamacji podejmiemy działania w celu ich rozwiązania i zadośćuczynienia.